ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

بهترین مکمل سوخت

karooweb
29 مرداد 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
بهترین مکمل سوخت
2.4/5 - (5 امتیاز)

بهترین مکمل سوخت برای خودرو چیست؟ ویژگی های بهترین مکمل سوخت کدامند؟ چگونه بهترین مکمل سوخت را تشخیص دهم؟

خودرو به دلیل گران بودن کالایی که هم نیازهای حمل و نقل را برطرف کرده و هم به نوعی می توان به آن به چشم سرمایه گذاری نگاه کرد، اهمیت ویژه ای برای صاحبش دارد، بنابراین در نگهداری از آن حساس می شود مخصوصا اگر برای سرمایه گذاری آن را خریداری کرده باشد.

دغدغه هایی که برای فرد دارنده خودرو پیش می آید؛ حساسیت به خرید قطعات و یا مواد های تقویتی سوخت درجه یک برای خودرو پیدا می کند که باعث می شود با خرید با کیفیت از خودرو خود نگهداری کند. مکمل سوخت از آن دسته مواردی است که برای نگهداری از خودرو نیاز است تا طول عمر مفید خودرو را افزایش دهد.

اما مکمل سوخت خودرو یا مکمل بنزین چیست؟ آیا انواع مختلفی از آن تولید می شود؟ در این مقاله سعی کردیم مکمل سوخت و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم و مکمل های سوخت با کیفیت را به شما معرفی کنیم. اگر برای انتخاب بهترین مکمل سوخت دچار تردید شده اید، مطالعه این مطالب را توصیه می کنیم.

برای اینکه عملکرد موتور، دچار اختلال نشود و یا در بهبود آن تاثیری داشته باشد، یکی از بهترین گزینه ها استفاده از مکمل سوخت است که به نوعی جادو می کند، مکمل در واقع نوعی مایع افزودنی تقویت کننده که در باک خودرو هنگامی که خودرو تا حدودی خالی باشد، می ریزند و بعد خواهید دید که چطور مانند یک معجون جادویی عمل می کند.

انواع مکمل سوخت خودرو

مکمل سوخت در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود؛ رایج ترین مکمل های بازار اکتان بوستر (تقویت کننده سطح اکتان بنزین)، تثبیت کننده سوخت، پاک کننده سیستم سوخت اتومبیل (مکمل های شوینده)،روان کننده ها و بهبود کیفیت سوخت است. در ادامه سه مکمل را معرفی می کنیم، دو مکملی که می تواند برای خودروی شما مفید باشد

مکمل ‌های اکتان بوستر (Octane Booster)

این مکمل ها در واقع در تقویت و کارایی موتور با افزایش عدد اکتان بنزین، نقش مهمی دارند، با توجه به میزان کیفیت پایین بنزین در کشور، این مکمل گزینه مناسبی برای جبران کمبود کیفی است. البته ناگفته نماند که برخی از خودروهای عادی نیازی به این مکمل ندارند زیرا که این خودروها با بنزین های کم کیفیت نیز کار می کنند.

خودروهای مدرن تر و یا خودروهایی که مجهز به توربوشارژر هستند، در این مورد توصیه می کنیم که از بهترین اکتان بوستر استفاده کنند. مکمل اکتان بوستر را بهتر است قبل از پرشدن باک، درون آن بریزید.

مکمل تثبیت کننده سوخت (Fuel Stabilizer)

از این مکمل همانطور که از اسمش متوجه می شوید برای پایداری سوخت استفاده می شود، اگر به مدت طولانی در باک بنزین باشد، کیفیت آن کم می شود. کاهش کیفیت می تواند تجزیه بنزین ذخیره در باک را بوجود آورد و در نتیجه سبب تشکیل رسوبات و مواد صمغی شکل شود که این اتقاق در آخر باعث اختلال بخش های مختلف خودرو شود. به همین دلیل استفاده از این مکمل توصیه می شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره قبل از خرید بهترین مکمل سوخت خودروی خود را دارید کافی است با کارشناسان فروش یونامکس تماس بگیرد. کادری مجرب یونامکس بهترین خدمات مشاوره را به شما ارائه خواهند و شما می توانید بدون تردید خرید مطمئنی را تجربه کنید.

مکمل های پاک کننده سیستم سوخت ؛ مکمل‌ های شوینده و غیر شوینده

تا اینحا متوجه شدید که تمام مکمل های سوخت خودرو در جهت تقویت و بهبود عملکرد موتور خودرو تولید شدند. تمیز کننده ی سیستم سوخت رسانی یا همان مکمل های پاک کننده سیستم سوخت نیز در همین جهت تولیده شده و در در واقع به دو دسته کلی مکمل های شوینده و مکمل های غیر شوینده تقسیم می شوند.

مکمل های غیر شوینده؛ اغلب خاصیت پاک کنندگی را ندارند ولی می توان گفت که به عملکرد موتور خودرو و نحوه استفاده از سوخت کمک بسیاری می کنند.

مکمل های شوینده؛ اصلی ترین وظیفه آن پاک کردن اجزای سیستم خودرو مانند: سیستم انژکتور خودرو و سیستم سوخت رسانی خودرو است. این مکمل رسوب ها و آلودگی ها را در سیستم پاک می کند و یک نکته اینجاست که بهتر است به آن توجه کنید، این نوع مکمل ها به دلیل پایداری زیاد که دارند، نیازی نیست به طور مداوم از آنها استفاده شود. همچنین در مورد زمان استفاده از آن باید گفت که هنگامی تعویض روغن را انجام دادید این مکمل سوخت را داخل باک بریزید. قیمت بالای مکمل های سوخت شوینده مانند انژوکتور نیز برای برخی از افراد باعث شده زیاد از آن استفاده نکنند.

از آنجاییکه مکمل های شوینده در انواع و قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شود، ممکن است نیاز به مشاوره قبل از خرید داشته باشید، انتخاب صحیح مکمل سوخت متناسب با خودرو اهمیت بالایی دارد، داشتن اطلاعاتی قبل از ثبت سفارش می تواند به شما در انتخاب مکمل سوخت کمک زیادی کند. فروشگاه یونامکس با ارائه خدمات مشاوره از طریق کادر مجرب فروش خود می تواند کمکی در انتخاب شما باشد.

بهترین مکمل سوخت

کاربرد بهترین مکمل سوخت

بهترین مکمل سوخت چه کاربردهایی دارد؟ مکمل ها در انواع مختلفی تولید شده و هر کدام کارایی خود را دارند، در مطالب بالاتر تا حدودی از کارایی آنها گفتیم. به طور کلی باید گفت مکمل ها قرار نیست حتما از مشکلاتی که برای قطعات پیش بیاید جلوگیری کنند، برخی از آنها مشکلاتی را برطرف می کنند تا روند بهبود عملکرد موتور به خوبی پیش رود.

به طور مثال، وقتی از بهترین مکمل سوخت استفاده شود، قطعات روان تر کار کرده و این خود باعث کاهش اصطکاک می شود. در نتیجه باعث می شود موتور عملکرد بهتری را داشته باشد مثلا هنگام استارت زدن و یا درجا کار کردن سخت کار نکند. با روان تر شدن موتور، عملکرد بالاتر رفته و قدرت بیشتری نیز می گیرد.

کاربرد برخی دیگر از مکمل ها می تواند حلال مواد شیمیایی سخت باشد تا براحتی بتوانید آن را تمیز کنید، مثلا استفاده از تثبیت کننده ها، باعث می شود در مصرف سوخت صرفه جویی شود و همین خود کارآمدی و بهره وری مصرف سوخت است.

برای اینکه کارایی بهترین مکمل سوخت بالاتر رود توصیه می کنیم، مکمل را طبق دستورالعمل خودش استفاده کنید، هر مکملی با دستورالعمل هایی مناسب با خودرو توصیه می شود.

برای استفاده از مکمل چند نکته را بخاطر داشته باشید؛ ریختن مکمل قبل از بنزین در باک خودرو، باعث می شود نتیجه بهتری داشته باشد. به یاد داشته باشید که استفاده بیش از مقدار توصیه شده موجب آسیب دیدن خودرو شما می شود. برای حفاظت موتور خودرو بهتر است مقدار مناسبی را استفاده کنید، بعد از اتمام آن می توانید مجددا مکمل را بریزید.

همچنین مراقب باشید؛ از تماس مکمل با پوست یا چشم خودداری کنید در صورتی که این اتفاق افتاد سریع محل تماس را بشویید، چنانچه اشتباهی آن را نوشیدید، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

مزایای بهترین مکمل سوخت خودرو

در اینجا به برخی از مزایایی که خودرو به هنگام استفاده از بهترین مکمل سوخت از آن برخوردار می شود اشاره کردیم، این مزایا به عبارتند از:

  • قدرتمندی موتور خودرو
  • کاهش انتشار کربن
  • رفع مشکلات برخی قطعات
  • توانایی مهار کردن خوردگی ها
  • پاک کنندگی بالا
  • تثبیت سوخت
  • حفظ کیفیت سوخت

ویژگی های بهترین مکمل سوخت خودرو

بهترین مکمل سوخت ویژگی های زیادی دارد که در اینجا مختصرا به آنها اشاره می کنیم مکمل ها اکثرا متناسب با خودرو خاصی تولید می شوند مثل خودرو هایی که موتور دیزلی یا بنزینی دارند، البته که مکمل های چند منظوره نیز در بازار عرضه شده که کارایی خوبی برای هر دو نوع موتوری داشته باشند.

سازگاری با موتور؛ اما انتخاب مکملی که سازگار با موتور خودرو شما باشد، نتایج عالی تری را برای خودرو شما به همراه دارد، سازگاری با موتور از بهترین ویژگی های مکمل سوخت است که شما می توانید با انتخاب بهترین مکمل سوخت سازگار با خودروی خود، بهتر از قبل از خودروی خود نگهداری کنید.

تأییدیه EPA؛ یکی دیگر از ویژگی هایی که مکمل داشته باشد علاوه بر اصالت آن، تاییدیه EPA (سازمان حفاظت از محیط زیست) باشد که روی بطری آن به صورت برچسب درج شده، دلیل این تاییدیه، مطابقت با مقررات زیست محیطی، کاهش دود خروجی و انتشار کربن است.

روی بطری مکمل های سوخت باید برچسب موجود باشد. این برچسب نشان می دهد که این مکمل با مقررات زیست محیطی مطابقت دارد و دود خروجی و انتشار کربن را کاهش می دهد.

چند منظوره و ماندگار؛ بهترین مکمل سوخت، مکملی است که بتواند قطعات را روان کاری و روغنکاری کند، سوخت را پایدار و در مصرف سوخت صرفه جویی کند، همچنین بتواند از خوردگی جلوگیری کند تا سیستم موتور خودرو طول عمر مفید بیشتری را داشته باشد و البته که اگر خنک کننده هم باشد عالی می شود. از نظر ماندگاری نیز باید گفت، درجه بالایی داشته باشد. با این حال به شما توصیه می کنیم که در حد نیازتان مکمل را خریداری کنید و به مدت طولانی از آن نگهداری نکنید.

خلاصه

در این مقاله به بهترین مکمل سوخت و ویژگی هایی که باید داشته باشد اشاره کردیم؛ در واقع پایداری و سازگاری مکمل با موتور خودرو اهمیت زیادی در نگهداشتن موتور خودرو در بهترین حالت دارد، مکمل باید بتواند به طول عمر مفید خودرو بیفزاید و کیفیت سوخت را حفظ کند. همچنین به مزایا و انواع مکمل ها پرداختیم که مطالعه آن برای خرید آسان تر می تواند مفید باشد.

کارشناسان مجرب yunamax میتوانند برای خرید شما، مشاورین معتمدی باشند آنها مشاوره خود را همراه با سالها تجربه و دانش در این زمینه به شما ارائه خواهند داد. اگر هنوز در برای خرید بهترین مکمل سوخت سوالاتی، تجربه ای استفاده از آن را دارید، خوشحال می شویم در دیدگاه پایین با ما در میان بگذارید. در صورت داشتن پرسشی، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را خواهند داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بهترین مکمل بنزین

بهترین مکمل بنزین

برای خرید مکمل بنزین کلیک کنید ۱۱ نکته در مورد بهترین مکمل بنزین بهترین مکمل بنزین کدام
karooweb
09 مرداد 1401

فواید مکمل بنزین

 مکمل بنزین این روزها دیگر کمتر کسی است که راجع به فواید مکمل بنزین نداند. با بنزین
karooweb
23 شهریور 1401
اکتان بوستر اصل

روش تشخیص مکمل اکتان بوستر اصل

جهت خرید اکتان بوستر اصل کلیک کنید به احتمال بسیار هنگامی که صحبت از بهبود عملکرد و
karooweb
06 اردیبهشت 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader