ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

قرص مکمل سوخت

karooweb
13 شهریور 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
3.5/5 - (2 امتیاز)

ویژگی های قرص مکمل سوخت چیست؟ قرص های مکمل چه عوارضی دارند؟ چگونه قرص مکمل با کیفیت را تشخیص دهیم؟ بالاخره قرص مکمل استفاده کنم یا خیر؟

تشخیص اینکه آیا از مکمل سوخت یا مکمل بنزین در قالب قرص و یا محلول استفاده شود یا خیر، به راستی کار خیلی سختی است، زیرا مسئولین در مورد کیفیت اکتان بنزین مصرفی کشور ادعا می کنند که کیفیت بالا و پاسخگوی خودرو شما است. اما برخی معتقدند این ادعا صحت ندارد و خودروها نیاز به مکمل سوخت دارند.

برای کسانی که خودرو معمولی دارند، پیشنهاد می کنیم از بنزین مصرفی کشور استفاده کنند و یا حداقل کمترین میزان استفاده از مکمل های سوختی را داشته باشند. اما در مورد خودروهای لوکس و مدل بالا، باید بگوییم که این خودروها اکتان بالا و با کیفیتی را می طلبند که شواهد نشان می دهد این عدد بالا در بنزین مصرفی کشور نیست.

با این حجم از بلاتکلیفی کاربران، ما سعی کردیم مواردی که اهمیت زیادی در تصمیم گیری شما برای انتخاب قرص مکمل سوخت دارد را در این مقاله با مشاوره های کارشناسان جمع آوری کنیم. اگر تردید در استفاده از قرص مکمل دارید توصیه می کنیم این مطالب را تا انتها مطالعه کرده و در صورت نیاز می توانید سوالات خود را نیز بپرسید.

انواع مکمل سوخت و کاربرد آنها

درباره ی انواع مکمل های سوخت باید اینگونه گفت که در انواع مختلف تولید و عرضه می شوند، همچنین هر نوع کاربردهای متفاوتی دارند، برخی از این مکمل ها شامل: اکتان بوستر، تثبیت کننده سوخت، روان کننده ها و بهبود کیفیت سوخت هستند. این مکمل ها در دو شکل مایع و قرص به بازار جهانی عرضه می شود.

کاربرد اصلی مکمل های اکتان بوستر، در تقویت و افزایش اکتان بنزین است که معمولا برای خودروهای لوکس و مدل بالا مناسب است. پیشنهاد می کنیم در صورت استفاده از این محلول نباید باک خود را پر کنید.

مکمل های تثبیت کننده سوخت نیز، همانطور که از نامش پیداست، پایداری سوخت یکی از کاربردهای اصلی آنها محسوب می شود. ماندن بنزین در مدت زمان طولانی باعث ایجاد رسوبات شده و این مکمل از تشکیل رسوبات جلوگیری می کند.

مکمل های شوینده نیز خاصیت پاک کنندگی بالایی دارند، از آنها برای پاک کردن آلودگی ها و رسوبات سیستم استفاده می شود مانند: تمیز کننده سیستم سوخت رسانی . این مکمل ها به قیمت بالایی در بازار عرضه می شود.

قرص مکمل سوخت

همانطور که گفتیم مکمل سوخت به دو صورت قرص و مایع تولید می شود. قرص مکمل بعد از اضافه شدن به باک، باعث افزایش اکتان در بنزین می شود. به این صورت که اضافه کردن 1 قرص به 60 لیتر بنزین، افزایش 10 واحدی اکتان را به همراه دارد. حال اگر دو قرص را به همان مقدار بنزین اضافه کنیم، اکتان 17 واحد بیشتر افزایش می یابد.

این عملکرد در آزمایشگاه های زیادی تست شده است. استفاده از این قرص، مزایای فراوانی را به همراه دارد که در ادامه به آن پرداخته ایم. اما به طور کلی می توانیم به پر سرعت، حلال و ایمن برای مبدل های کاتالیزوری و سنسور های اکسیژن، اشاره کنیم. همچنین باعث می شود احتراق کامل مخلوط سوخت و هوا انجام شود که این امر به افزایش توان خودرو ختم می شود.

از دیگر ویژگی های قرص مکمل افزایش طول عمر و جلوگیری از تشکیل رسوبات در محفظه احتراق سر پیستون و شمع ها می کند.

مزایا قرص مکمل سوخت

قرص های سوخت مزایا و ویژگی های فراوانی دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد، قرص مکمل نیز مانند محلول مکمل معمولا متناسب با خودرو خاصی تولید می کنند. به دلیل اینکه خودروهای عادی، مشکلی با مصرف بنزین معمولی ندارند.

برخی از مزایا قرص مکمل عبارتند از:

  • کاهش انتشار گاز های مضر از خودرو
  • افزایش طول عمر مفید خودرو
  • جلوگیری از تشکیل رسوبات
  • آسیب نرساندن به مبدل ها و سنسور های اکسیژن
  • احتراق کامل
  • افزایش عدد اکتان بنزین
  • سرعت بالای آن

عوارض استفاده از قرص مکمل سوخت

عوارض قرص مکمل سوخت با توجه به نوع خودرو، کیفیت و برند آن مشخص می شود، همچنین هزینه ای که بابت آن پرداخت شده است. برخی از سازندگان ادعا دارند که در مصرف انرژی صرفه جویی می شود در صورتی که این ادعا صحت ندارد و قرص مکمل سوخت کارایی چندانی در صرفه جویی در مصرف انرژی ندارد.

از نظر هزینه نیز، می توان گفت هزینه مکمل سوخت بیشتر از مقدار هزینه بنزینی که صرف جویی می شود. در واقع باید برای بهترین اکتان بنزین در جهان نیز، چند برابر هزینه صرفه جویی در مصرف بنزین پراخت کرد. با این برخی قرص های مکمل با کیفیت را می توان با هزینه مناسب تری تهیه کرد.

قیمت قرص مکمل سوخت

در مورد قیمت قرص مکمل سوخت باید گفت، عوامل زیادی بستگی به تعیین قیمت آنها می شوند، تحریمات، نوسانات بازار ارزی، برند، کیفیت و… از جمله عوامل تاثیر گذارند. اما در حالت کلی اگر بخواهیم در این مورد نظری بدهیم، این مکمل ها را در بازار با قیمت مناسبی می توان تهیه کرد.

برای اطلاع از قیمت روز این محصول می توانید از سایت yunamax استعلام بگیرید، همچنین برای کسب اطلاعات در هر زمینه ای مشاوران ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

خلاصه

قرص مکمل سوخت را می توان در بازار کشور به راحتی پیدا کنید، اما موقع خرید از اصالت محصول مطمئن شوید، برند های متفاوتی قرص مکمل را تولید می کنند. برخی از این برند ها هنوز نتوانسته تاییدیه ی لازم را بگیرند، و محصولات خود را در سراسر دنیا به فروش میرسانند. دوباره تاکید می کنیم قبل از خرید از معروفیت و اعتبار نام برند در جهان مطمئن شوید.

دلیل تاکید بر اصل بودن قرص های مکمل سوخت، جلوگیری از خرابی احتمالی خودرو شما است که در این شرایط نگهداری از آن ویژه و حیاتی بوده، بنابراین استفاده از هر محصولی برای کارایی بهتر سوخت خودرو منطقی نیست.

برای اینکه خرید مطمئن و امنی را تجربه کنید می توانید به برند معروف یعنی برند یونامکس اعتماد کنید، در فروشگاه یونامکس شما می توانید محصولات با کیفیت دارای ضمانت را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مکمل بنزین آلمانی

مکمل بنزین آلمانی

مکمل بنزین آلمانی: پیشرفت خودرو ها و افزایش قدرت آن ها ، باعث شده که خودرو ها نیاز به
karooweb
01 مرداد 1401

فواید مکمل بنزین

 مکمل بنزین این روزها دیگر کمتر کسی است که راجع به فواید مکمل بنزین نداند. با بنزین
karooweb
23 شهریور 1401
بهترین مکمل سوخت

بهترین مکمل سوخت

بهترین مکمل سوخت برای خودرو چیست؟ ویژگی های بهترین مکمل سوخت کدامند؟ چگونه بهترین مکمل
karooweb
29 مرداد 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader