ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

مکمل سوخت خودرو های خارجی لذت رانندگی را به شما هدیه می دهد

karooweb
06 اردیبهشت 1401
3 دقیقه زمان برای مطالعه
مکمل سوخت خودرو
2.7/5 - (6 امتیاز)

مکمل سوخت خودرو

هر نوع افزودنی که به مایعات ماشین مانند: بنزین و روغن اضافه می کنیم ، مکمل سوخت می گویند و در بازار مکمل های زیادی وجود دارد .

برخی مکمل ها برای شستن سیستم سوخت استفاده می شوند که به آن تمیز کننده سیستم سوخت رسانی میگویند . از دیگر مکمل های پر کاربرد و امروزی می توان به: مکمل تمیز کننده کاتالیزور ، مکمل رادیاتور، مکمل روغن موتور، مکمل های ضد ناک، مکمل های ضد اکسایش ، مکمل های روان کننده ، مکمل های افزایش دهنده عدد اکتان بنزین یا اکتان بوستر ، مکمل اکسیژن اشاره نمود. همه این مکمل ها با هم تفاوت دارند و همان گونه که از اسم آن ها پیداست هر کدام کار خاصی را بر عهده دارند.

این مکمل ها برای خودرو های داخلی و خارجی استفاده می شوند یعنی این گونه نیست که بگوییم چون ماشینمان خارجی است دیگر نیازی به مکمل سوخت ندارد. ولی باید به این نکته توجه کرد که مکمل های سوخت برای خودرو خارجی متفاوت اند و هر نوع مکمل سوخت و اکتان بوستری را نمی توان برای آن ها استفاده کنیم.

یکی از مهم ترین مکمل های سوخت اکتان بوستر می باشد در واقع اصلی ترین مکملی که برای سوخت استفاده می شود اکتان بوستر است. بطوری که بیشتر افراد آن را با همان نام مکمل سوخت می نامند .

اکتان بوستر یا مکمل سوخت خودرو چیست؟

اکتان بوستر برای افزایش اکتان بنزین خودرو مورد استفاده قرار می گیرد بنزینی که در پمپ بنزین ها موجوده خود به تنهایی برای سلامت موتور خودروها  بخصوص خودرو خارجی کافی نیست چون دارای اکتان پایینی است. در واقع بر خلاف تصور ما که فکر میکنیم هر چه خودرو قوی تر و موتورش جدید تر باشد نیاز به مکمل سوخت ندارد ، می باشد؛ یعنی موتور های قوی تمامی خودرو ها برای عملکرد درست و بوجود نیامدن مشکل در آن ها احتیاج به بنزین با کیفیت بالا دارند و این از طریق مکمل سوخت انجام می پذیرد.

اکتان بوستر از پر مصرف ترین مکمل های خودرو است که برای همه خودروها قابل استفاده است و برای ماشین هایی که موتور قدرتمندی دارند و یا خارجی هستند باید از مکمل سوخت استفاده کرد.

خودروهای مسابقه ای از خودرو هایی هستند که دارای موتوری قدرتمند می باشند و برای این که موتور آنها عملکرد خوبی داشته باشد و به مرور زمان عملکردشان مختل نشود باید از مکمل سوخت استفاده کنند.

پس با استفاده از مکمل سوخت با خیال راحت رانندگی کنید و نگران این نباشید که موتور خودرو شما امکان دارد دچار آسیب شود و بعدا برای شما مشکل ساز باشد و برای جبران خسارت هزینه های هنگفتی برای شما به جا بگذارد.

عدد اکتان مکمل سوخت (اکتان بوستر) در خودرو های خارجی

عدد اکتان نشانگر میزان کیفیت و عملکرد بنزین است اگر خودرو ما دارای موتوری با تراکم بالا باشد به بنزین با اکتان بیشتر نیاز دارد.

بیشتر اوقات، عملکرد جرقه زنی موتور (SI) توسط پدیده ناک محدود می شود، که با مقاومت سوخت در برابر احتراق خودکار مرتبط است، که با عدد اکتان آن (تحقیق عدد اکتان – RON و عدد اکتان موتور) تعیین می شود. هرچه تراکم موتور خودرو بالاتر باشد به بنزین با اکتان بالاتر نیاز دارد. موتور های بنزینی ترکیب سوخت و هوا را متراکم می کنند و پس از تراکم به مرحله احتراق می رسند.

بنابراین، اگر بتوان عدد اکتان سوخت را به عنوان هر پارامتر دیگر در تنظیم موتور تنظیم کرد، بازده موتور و انتشار CO2 را می توان بهبود بخشید (و تا حدودی از آلودگی هوا جلوگیری کرد) که منجر به مفهوم «اکتان بر حسب تقاضا» می شود و می توان از استراتژی سوخت دوگانه استفاده کرد. این امر مستلزم درک رفتار احتراق دوگانه سوز با سوخت های اکتان پایین و بالا است و به ویژه تکامل RON هنگام ترکیب سوخت های RON بالا با سوخت های RON کم است. عدد مکمل سوخت خودرو خارجی باید بالا باشد.

اگر ما از بنزین با عدد اکتان پایین برای خودرو خود استفاده کنیم باعث می شود که موتور خودرو ما دچار ناک شود و همین عامل هم برای موتور خودرو ما مضر است.

ناک (Knock) چیست؟

وقتی عدد اکتان بنزین شما کم باشد در زمان های که سرعت ماشین کم است یا در مسیر سربالایی رانندگی می کنید متوجه صدای از ماشین می شوید که به آن ناک می گویند.

در برخی مواقع خودرو هایی هستند که مخلوط سوخت و هوا را ترکیب نمی کنند و همین عامل باعث می شود که این نوع خودرو ها به بنزین با اکتان پایین تری نیاز داشته باشند و عدد ستان سوخت آن بالاتر باشد(عدد ستان برای توصیف کیفیت فرایند احتراق معتبر است) .

خودروهایی مانند: دیزلی،  اگر مکمل سوخت کم باشد باعث به وجود آمدن پدیده ناک برای آن ها می شود.

چه زمانی از مکمل سوخت اکتان بوستر استفاده کنیم ؟

برای استفاده از مکمل سوخت نیاز به زمان خاصی ندارد و شما می توانید هر بار قبل از این که باک خودرو خود را از بنزین پر کنید از اکتان بوستر مخصوص خودروی خود استفاده کنید؛ چون مکمل سوخت خودرو خارجی اکثرا باید عدد اکتان بالایی داشته باشند و در غیر اینصورت هیچ فایده ای برای موتور خودرو ندارد.

حتی می توان هر چند ماه یکبار از مکمل سوخت استفاده کرد و قبل از استفاده به نکاتی که روی اکتان بوستر ها نوشته توجه کنید ولی برخی از تعریف و تمجید ها در مورد مکمل سوخت اغراق آمیز است و نباید زیاد به آن ها توجه کرد. مکمل سوخت برای بهبود عملکرد موتور خودرو مناسب است.

برای مطالعه بیشتر درمورد نحوه استفاده از اکتان بوستر این مقاله را مطالعه فرمایید

مزایای مکمل سوخت برای خودرو ها چیست؟

مکمل سوخت فواید زیادی برای خودرو ها دارد این فواید هم برای خودروهای خارجی است هم خودروهای ایرانی که تعدادی از این مزایاها را بیان می کنیم

  1.  باعث بالا رفتن اکتان بنزین
  2. باعث افزایش عملکرد موتور می شود  قدرت موتور خودرو افزایش میابد و در نتیجه خودرو ما بهتر کار می کند
  3. بهبود عملکرد سوخت
  4. تمیز کننده موتور از رسوبات
  5. افزایش بازدهی موتور در نتیجه بهتر کار کردن خودرو
  6. کاهش انتشار گاز های گلخانه ای و کمتر آلوده شدن محیط توسط خودرو ها
  7. جلوگیری از ضربه زدن موتور و کم شدن آسیب موتور به مرور زمانقیمت مکمل بنزین
  8. کاهش میزان مصرف سوخت

9- مکمل سوخت باعث حفاظت از سوپاپ ها می شود

10- کاهش ریپ زدن

همان گونه که از فواید مکمل سوخت برای خودروهای خارجی صحبت کردیم امکان دارد معایبی هم داشته باشد که به آن ها را بیان می کنیم

معایب مکمل سوخت اکتان بوستر برای خودرو خارجی

باید توجه کنیم که به اندازه از اکتان بوستر برای خودرو خارجی خود استفاده کنیم چون استفاده زیاد باعث فرسودگی و از بین رفتن موتور خودرو می شود و نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که باید اطلاعات دقیق تری از خودرو خودمان داشته باشیم و حتما دفترچه اطلاعات فنی آن را مطالعه کنید تا بر اساس آن اطلاعات بتوانید عدد اکتان مناسب برای خودرو خود را بشناسید و بر اساس آن مکمل سوخت را استفاده کنید.

در هنگام انتخاب محصولات و خرید مکمل سوخت دقت نمائید ، چون بعضی از محصولات کیفیت مناسبی ندارند و حتی باعث خراب شدن شمع خودرو و موتور خودرو می شوند. ما به شما اکتان بوستر یونامکس را پیشنهاد میدهیم .

در بعضی مواقع هم اگر انژکتورهای سوخت و یا سنسورهای سوخت خراب باشند و بدون تعمیر آن از مکمل بنزین استفاده کنیم باعث خراب شدن سریع تر آن ها می شود.

خرید مکمل سوخت 

همان گونه که می بینید بازار پر از محصولات متنوع و با قیمت های متفاوت است و همه این محصولات کیفیت رضایت بخشی را ندارند برای خرید اکتان بوستر و مکمل سوخت  باید خیلی دقت کرد که مناسب ترین و با کیفیت ترین محصول را خریداری کنید و نکاتی که هنگام خرید مکمل سوخت برای خودرو های خارجی  باید به آن توجه کنید :

اولین مورد مکمل سوخت با خودرو ما سازگار باشد. چون هر یک از خودرو ها موتور متفاوتی دارند و نمی توان یک نوع مکمل سوخت و اکتان بوستر را برای همه خودرو ها در نظر گرفت پس قبل از خرید مکمل سوخت اطلاعات موتور خود را به دقت بشناسید و متناسب با آن خرید کنید.

اکتان بوستر  باید مرتب استفاده شود تنها با یکبار استفاده و یا چند بار استفاده هیچ سودی را برای موتور خودرو شما به ارمغان نمی آورد.

در هنگام خرید مکمل سوخت خودرو های خارجی بیشتر کیفیت را در نظر بگیرید نه قیمت برای خرید مکمل سوخت . می توانید سایت yunamax را انتخاب کنید و به راحتی این محصول را درب منزل تحویل بگیرد.

مکمل سوخت خودرو

قیمت مکمل سوخت 

مکمل های سوخت قیمت های متفاوتی در بازار دارند و دلیل آن می تواند متفاوت باشد مثلا مکمل های خارجی به دلیل وارداتی بودن آن ها و چگونگی وارد شدن آن ها دارای قیمت بیشتری می باشد. همچنین مقدار اکتانی که مکمل سوخت می تواند به سوخت اضافه نماید تاثیر زیادی در قیمت دارد .با خرید اکتان بوستری که کیفیت پایینی دارد باعث نابودی موتور خودرو و هزینه زیادی برای تعمیر موتور خودرو خود نشوید.

بهترین مکمل سوخت

هر اکتان بوستری مقداری کیفیت سوخت شما را افزایش می دهد برای افزایش بیشتر و برای این که موتور خودروی شما عملکرد بهتری داشته باشد به اکتان بوستر با درجه بالاتری نیاز دارید در نتیجه خودرو از بسیاری از آسیب ها که امکان دارد برای موتور آن پیش بیاید در امان است.

شرکت های مختلفی اکتان بوستر را تولید می کنند، پس مواد استفاده شده در انواع مکمل سوخت با هم فرق می کنند . معمولا مخلوطی از تترا اتیل سرب، الکل ها، متیل پروپیل، منگنز، تولوئن و اتر ها به عنوان مواد اولیه در مکمل های سوخت مورد استفاده قرار می گیرند. اکتان بوستر معمولی شامل گلیسرول، اتانول یا متیل پروپانول است.

نوعی دیگر از مکمل بنزین است که در آن سرب بیشتری استفاده شده است اگر می خواهید مکمل سوخت خودرو خارجی استفاده کنید از این نوع اکتان ها استفاده نکنید زیرا سرب در سوخت باعث می شود سنسورهای اکسیژن تحت تاثیر قرار بگیرند یا آسیب ببینند

از روی بوی مکمل بنزین هم می توان به کیفیت آن پی برد. مکمل سوخت باید بوی شبیه به حشره کش را داشته باشند و در تمام دنیا اکتان بوستر با کیفیت همچین بوی دارد ولی خیلی مواقع با باز کردن این مکمل بوی تینر را بیشتر حس می کنیم که این نوع مکمل ها اصلا خوب نیستند و برای استفاده توصیه نمی شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مکمل بنزین

با مکمل بنزین برند یونامکس بهترین خودت باش

شاید این جمله شما را بیشتر یاد متن های روانشناسی بیندازد اما در هر جایی و از جمله دنیای
karooweb
16 تیر 1401
تشخیص آب در بنزین

0 تا 100 تشخیص آب در بنزین و راه حل آن ؟

آب در بنزین یک مشکل اساسی است . برای بفهمید آیا بنزین شما آب دارد یا نه، می‌توانید از
karooweb
06 مرداد 1402
مکمل سوخت موتور سیکلت

با مکمل سوخت موتور سیکلت لذت رانندگی را تجربه کنید

موتور سیکلت هم مانند سایر وسایل نقلیه دارای اجزای مختلفی است و هر کدام وظیفه خاصی را بر
karooweb
08 اردیبهشت 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه