ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

بهترین اکتان بنزین
بهترین اکتان بنزین

مکمل بنزین یونامکس

اکتان بوستر یونامکس تولید کننده بهترین اکتان بنزین تحت لیسانس آلمان تولید شده است و با تضمین کیفیت و اصالت کالا محصولات خود را به بازار عرضه نموده است

اکتان بوستر یونامکس
مکمل بنزین

بهترین اکتان بنزین چیست؟ استفاده از بهترین اکتان بنزین چه مزایای دارد؟ نوع و کیفیت بنزین اهمیت زیادی برای سالم نگهداشتن خودرو و سیستم موتور آن دارد. اکثر افراد اغلب در تشخیص تهیه بهترین اکتان بنزین برای خودرو خود دچار تردید هستند و همیشه می پرسند عدد اکتان چقدر باشد برای خودرو ما مناسب است؟

ما نیز سعی کردیم به این دغدغه کاربران خود پایان دهیم و اینجا در مورد تاثیر عملکرد و از همه مهمتر نحوه اندازه گیری اکتان برای تشخیص بهترین اکتان، مطالبی را منتشر کنیم که از دانش کارشناسان مجربی جمع آوری کرده ایم. ما با این هدف مطالب را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید به انتخابی ایده آل را داشته باشید پس مطالعه این مقاله را به کسانی که در این انتخاب دچار تردید هستند، توصیه می کنیم.

اکتان بوستر یکی از مکمل های تقویتی سوخت است که باعث افزایش عدد اکتان می شود، این مکمل عالی، در واقع برای خودروهای اسپرت، جدید و لوکس به دلیل نوع موتوری که دارند کاربرد بیشتری دارند. در اکثر خودروهای عادی می توان از بنزین معمولی نیز استفاده کرد.

همانطور که می دانید در بنزین سوپر، عدد اکتان بیشتر از بنزین معمولی است ولی با اینحال در کشور ما، بنزین سوپر نیز اکتان کمتری نسبت به نیاز مصرفی خودروهای مدل بالاتر را دارند. همین باعث شده که مصرف اکتان بوستر برای افزایش  اکتان بنزین ، بالا رود.

 

بهترین اکتان بنزین

روش تشخیص بهترین اکتان بنزین

 

روش‌های مختلفی برای تشخیص بهترین اکتان بنزین وجود دارد. در زیر، چند روش رایج برای تشخیص بهترین اکتان بنزین را شرح می‌دهم:

1. استفاده از شاخص اکتان (Octane Rating): شاخص اکتان نشان می‌دهد که بنزین در برابر سرکوب موتور چقدر مقاومت نشان می‌دهد. شاخص اکتان با استفاده از تست های استانداردی مانند روش Research Octane Number (RON) یا Motor Octane Number (MON) اندازه گیری می‌شود. بهترین اکتان بنزین معمولاً با شاخص اکتان بالاتری همراه است.

2. مطالعه راهنمایی تولید کننده خودرو: سازندگان خودروها معمولاً راهنمایی‌هایی درباره نوع بنزین مورد توصیه برای خودروهایشان ارائه می‌دهند. این راهنماها شامل اطلاعاتی درباره شاخص اکتان توصیه شده برای بهترین عملکرد و راندمان خودرو است.

3. مشاوره از سرویس مرکز خودرو: در صورت شک و تردید درباره نوع بنزین مناسب برای خودرو، می‌توانید از سرویس مرکز خودروی خود مشاوره بگیرید. تکنسین‌های ماهر می‌توانند بر اساس نوع موتور، شرایط آب و هوایی و محل استفاده، به شما راهنمایی کنند.

4. مطالعه آزمایشگاهی: می‌توانید به طور مستقل برای تست کیفیت بنزین خود از آزمایشگاه‌ها و مراکز معتبر استفاده کنید. این آزمایشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌های تست مختلف، شاخص اکتان بنزین شما را اندازه گیری کرده و نتیجه‌ها را ارائه دهند.

مهم است بدانید که هر خودرویی نیاز خاص خود به بنزین دارد و بهترین اکتان بنزین برای خودرو شما ممکن است با دیگر خودروها متفاوت باشد. بنابراین، همیشه بهتر است راهنمایی تولید کننده خودرو را دنبال کنید و در صورت تردید، مشاوره حرفه‌ای را دریافت کنید.

 

اکتان بنزین و بهترین اکتان بنزین چیست؟

اما اکتان بنزین چیست؟ در ادامه قصد داریم اکتان بنزین و بهترین اکتان بنزین را مورد بررسی قرار دهیم و نحوه استفاده از آن را شرح دهیم؛ عدد اکتان در واقع به نحوه عملکرد و کیفیت بنزین اشاره دارد، برای خودرو هایی موتور آن تراکم بالایی داشته باشد، قطعا باید از بنزینی با اکتان بالا استفاده شود.

رابطه مقاومت در برابر احتراق مخرب و عدد اکتان بنزین، رابطه مستقیمی است، بالا بودن عدد اکتان بنزین، با مقاومت بالای بنزین در برابر احتراق مخرب مساوی است. اکتان پایین برای موتور خودرو ممکن است اختلالاتی را ایجاد کند به عبارتی می توان گفت باعث ناک در موتور خودرو می شود. در ادامه به تاثیر بر عملکرد خودرو پرداخته ایم.

اما در مورد روش استفاده بهترین اکتان بنزین بهتر است این نکته را بخاطر داشته باشیم که قبل از ریختن بنزین در باک، اکتان را بریزید، برای یک باک 30 تا 45 لیتری، یک قوطی 150 میلی لیتر کافی است.  همچنین مراقب باشید که این محلول نباید به مدت طولانی در باک بماند، پس از ترکیب با بنزین، بدلیل وجود اتانول ممکن است رسوباتی را ایجاد کند که به خودرو آسیب برساند. در ضمن در خودروهای نیازمند بنزین سوپر که برای استفاده بنزین سوپر در دسترس نیست و اجبارا از بنزین معمولی استفاده می شود، بهتر است بعد از هر ۳ هزار کیلومتر از بهترین مکمل سوخت شوینده مانند محلول انژکتور شور برای تمیز کردن سوزن های انژکتور استفاده شود.

ما به شما خرید مکمل بنزین از فروشگاه های معتبر را توصیه میکنیم در واقع با خرید بهترین اکتان بنزین که می توانید نیاز مصرفی خودروی خود را تامین کنید و از اختلالات احتمالی جلوگیری نمائید . سایت yunamax (یونامکس) بهترین برند مکمل بنزین می باشد که می توانید با خرید بطور مستقیم از شرکت سازنده بهترین مکمل بنزین را استفاده نمائید.

نحوه اندازه گیری اکتان بنزین

برای اینکه اکتان بنزین را اندازه گیری کنند، از ابزار استانداردی استفاده می شود، این ابزار یک پیشرانه آزمایشگاهی است. سوخت های مرجع اصلی از اکتان با ترکیب ایزواکتان و هپتان و همچنین استانداردهای شناخته شده دیگری چون تولوئن تشکیل می شوند.

در مورد چگونگی نشان دادن عدد اکتان بنزین باید گفت که با مشاهده درصد حجمی مخلوط ایزواکتان به هپتان، می توان عدد اکتان بنزین را نشان داد. اما نحوه اندازه گیری به چه صورت است؟ برای اینکه این مقدار عدد اکتان اندازه گیری شود، سرسیلندر موتور آزمایشگاهی اکتان را تا حد مورد نیاز (اینکه تشخیص آستانه ناک زدن براحتی مشخص شود)  تغییر می دهند.

دو روش برای اندازه گیری بهترین اکتان بنزین وجود دارد : روش اکتان آزمایشگاهی RON که نشان دهنده میل به اشتعال تحت فشار کاری و اکتان موتوری MON میل به اشتعال تحت فشار کم را نشان می دهد. عدد حداقلی RON باید 95 و عدد حداقلی MON باید 85 باشد در ضمن این ارقام مربوط سوخت مرغوب است.

برای آزمایش و اندازه گیری عدد اکتان در روش اکتان آزمایشگاهی یا همان RON، باید شرایط خاصی باشد، موتور آزمایشگاهی باید با دمای پایین هوا و در سرعت کم به حالت درجا کار کند. اما عدد اکتان موتوری یا MON در شرایط سخت تر با دما و سرعت بالا، اندازه گیری می شود و در نتیجه در شرایط سخت تر عدد اکتان MON نسبت RON بیشتر نشان داده می شود.

باید گفت که این تفاوت اهمیت بسیار زیادی برای تشخیص بهترین اکتان بنزین دارد در واقع بهترین اکتان بنزین و مرغوب ترین بنزین، بنزینی است که فاصله بدست آمده بین این دو روش آزمایشی کمتر باشد. همانطور که می دانید عدد اکتان نشان دهنده انرژی ذخیره شده سوخت نیست؛ بلکه می توان آن را تنها یک معیاری برای اندازه گیری تمایل سوخت به احتراق در شرایط کنترل شده دانست. به طور مثال، در ترکیب با اتانول، عدد اکتان افزایش و همچنین همزمان با آن، انرژی ذخیره شده کاهش می یابد.

بهترین اکتان بنزین

تاثیر اکتان بنزین و بهترین اکتان بنزین بر عملکرد فنی خودرو

موتور خودروها بخصوص خودرو هایی که موتور های بنزینی دارند، طراحی آنها به گونه ای انجام شده که نیازمند  ترکیباتی برای کارکرد خود هستند که باعث شود سوخت را در یک «چرخه ی احتراقی کنترل شده» بسوزاند.

امروزه خودروهای جدید و مدرن، ساختار آنها را براساس موتور های 4 زمانه طراحی و تولید شدند، مراحل احتراق سوخت نیز در 4 مرحله تقسیم شده است که این مراحل مکش، تراکم، اشتعال و خروج دود و گازها، هستند. حال اگر این چرخه احتراقی ناقص صورت گیرد، موتور دچار مشکل می شود که به آن اصطلاحا ناک زدن می گویند.

در موتور هایی که چرخه احتراق به صورت کامل انجام شود از اینگونه مشکلات جلوگیری شده، برای تحقق این امر نیز بهتر است که از بهترین اکتان بنزین استفاده شود که باعث تقویت سوخت و بهتر انجام شدن مراحل احتراق می شود.

اکثر افراد می پرسند آیا استفاده از بنزین با اکتان معمولی در خودروهای جدید و اسپرت مشکلی ایجاد نمی کند؟ در این رابطه باید گفت که در دفترچه راهنمای هر خودرو، اطلاعاتی از قبیل بزنین و عدد اکتان نوشته شده، و اگر تولیدکننده استفاده از بنزین سوپر را توصیه کرده نباید از بنزین های معمولی استفاده شود.

خودروهای جدید و اسپرت، نیازمند بنزین با اکتان بالا هستند به طور مثال در خودروهای مسابقه از بنزین های ویژه ای که عدد اکتان بیش از 100 دارند استفاده می شود. استفاده از بنزین معمولی ممکن است موجب آسیب و کاهش طول عمر موتور و و اختلال در سیستم های کنترل کننده ی آلایندگی و اگزوز شود.

کلام پایانی

کیفیت سوخت، اهمیت زیادی در سالم نگهداشتن خودرو و همینطور محیط زیست دارد، بنزین های سوپر به همین جهت تولید شدند تا بتوانند میزان مصرفی خودروهای جدید را تامین کنند اما در برخی کشورها، این کیفیت نسبت به مصرف مورد نیاز خودرو پایین تر است به همین دلیل استفاده از این تقویت کننده بنزین فوق العاده، توصیه می شود.

یونامکس تامین کننده انواع بهترین مکمل سوخت و اکتان بوستر در بازار کشور است، شما می توانید به راحتی در سراسر کشور این محصولات را خریداری کنید.

با منتظر شنیدن تجربیات شما در زمینه خرید بهترین اکتان بنزین و نتیجه فوق العاده آن هستیم، می توانید در دیدگاه پایین با ما در میان بگذارید.

بهترین اکتان بنزین

آخرین اخبار اکتان بوستر یونامکس

فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه