ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

مکمل اکتان بوستر یونامکس

karooweb
06 اردیبهشت 1401
3 دقیقه زمان برای مطالعه
مکمل اکتان بوستر
1/5 - (3 امتیاز)

مکمل اکتان بوستر یکی از پر مصرف ترین مکمل ها ی بنزین می باشد. در واقع پایین بودن کیفیت بنزین و خطر احتراق در اثر جرقه زنی زود هنگام در استفاده از بنزین های معمولی ، از مهم ترین دلایل استفاده زیاد از این مکمل می باشد. امروزه حمل و نقل به عنوان یک صنعت عظیم و حیاتی شناخته می شود و نقش پررنگی در زندگی انسان ها دارد بطوریکه با ایجاد مشکل در خودرو ها ، زندگی روزمره انسان مختل می شود .

مکمل اکتان بوستر از مکمل های کاربردی در خودرو می باشد. برای اطلاعات بیشتر از اهمیت اکتان بوستر و بنزین با کیفیت ادامه این مقاله را بخوانید.

درسترسی سریع به مطالب

 

بنزین چگونه بدست می آید؟

بنزین یک مکمل هیدرو کربنی می باشد که از نفت خام بدست می آید. عناصر اصلی تشکیل دهنده ی این مکمل هیدرو کربنی : پارافین، نفتن ها، الفین ها و آروماتیک ها هستند. بنزین در موتور های درون سوز ، به ویژه موتور هایی که از عمل جرقه زنی استفاده می کنند ، استفاده می شود . کیفیت بنزین بر روی عملکرد خودرو تاثیر زیادی دارد بطوریکه کیفیت پایین آن آسیب های جدی در خودرو بوجود می آورند.

افزایش کیفیت بنزین می تواند برروی عملکرد خودرو مانند:کاهش مصرف سوخت و تاثیر منفی آن بر محیط ، افزایش شتاب و توان خودرو،قدرت ترمز تاثیر گذار باشد. برای بدس آوردن کیفیت بنزین یا همان عدد اکتان بنزین بطور معمول از روش تحقیقی یعنی RON استفاده می شود .

عدد اکتان چیست؟

عدد اکتان معیاری برای نشان دادن کیفیت بنزین و مقاومت آن در مقابل احتراق خود به خودی است. میزان این عدد اکتان در بنزین هر چقدر بیشتر باشد بهتر است و بنزین دارای کیفیت و  مقاومت بیشتری می باشد و از ایجاد انفجار در خودرو جلوگیری می کند .

بالا بودن اکتان بنزین  امروزه دارای اهمیت بیشتر می باشد و افراد به بالا بودن عدد اکتان بنزین بسیار توجه می کنند و این عامل به دلیل این است که در صنعت های خودرو سازی موتور خودرو ها به گونه ای طراحی شده اند که مخلوط سوخت و هوا را بیشتر فشرده می کنند به همین دلیل سوخت باید دارای اکتان بیشتری باشد تا بتواند در مقابل این عمل فشرده سازی مقاومت کند.

 

انواع روش های اندازه گیری عدد اکتان :

برای انداژه گیری عدد اکتان در بنزین از روش های مختلفی استفاده می کنند که به معرفی آن ها می پردازیم:

1- روش تحققیقی یا RON:

RON مخفف Research Octane Number می باشد . دور موتور در این روش بطور متوسط و 600 دور در دقیقه می باشد. برای بررسی دقیق تر ویژگی ضد کوبش سوخت ، در طول آزمایش نسبت فشرگی را تغییر می دهند.

2- عدد اکتان موتور یا MON:

MON  مخفف Motor Octane Number  می باشد.دور موتور در این روش با سرعت بالا و 900 دور در دقیقه است . در روش قبل نسبت فشرگی در طول آزمایش متغییر بود ولی در این روش زمان جرقه زدن شمع ها برای بررسی دقیق مقاومت سوخت تغییر پیدا می کند.

3- شاخص ضد کوبش یاAKI

AKI مخفف Anti-Knock Index می باشد. این عدد از میانگین بین MON و RON بدست می آید. بجز کشور های اروپایی که بیشتر از عدد حقیقی استفاده می کنند ، در پمپ بنزین ها بیشتر از این عدد نمایش داده می شود.

منظور از مکمل چیست؟

مکمل ها نوعی افزودنی می باشند که برای جبران نقص و کمبود چیزی به آن اضافه میشوند. در خودرو نیز مکمل هایی برای بنزین تولید شده اند که با اضافه کردن آن ها به بنزین می توان نقص و کمبود موجود در آن  را جبران نمود مانند : مکمل اکتان بوستر.

مکمل اکتان بوستر چه نوع مکملی است و چه کاربردی دارد؟

یکی از انواع مکمل های بسیار تا ثیر گذار بر روی بنزین و عملکرد خودرو مکمل اکتان بوستر می باشد .مطمئنن بیشتر شما در هنگام سوخت گیری با پیشنهاد استفاده از این مکمل  مواجهه شده اید و برخی از شما آن را استفاده نموده اید.این افزودنی پس از سوخت گیری و اضافه شدن به بنزین ، باعث بالا رفتن اکتان بنزین می شود و مقاومت آن را در برابر گرما و فشار افزایش می دهد در نتیجه مانع از احتراق خود به خودی در خودرو می شود .

معرفی یکی از بهترین مکمل های اکتان بوستر:

یکی از بهترین مکمل های اکتان بو ستر، اکتان بوستر یونامکس می باشد. اکتان بو ستر یو نامکس با فرمول بسیار عالی و شگفت انگیز خود در  عملکرد خودرو شما معجزه ایجاد می کند. این مکمل اکتان بوستر می تواند در هنگام سوخت گیری و پس از اضافه شدن به بنزین ، اکتان را تا 80 واحد ، یعنی 8 اکتان افزایش دهد . که این مقدار بسیار چشمگیر می باشد .

 

با افزودن مکمل اکتان بوستر می توان اثرات بسیار مثبتی در خودرو مشاهده نمود از جمله :

1- افزایش عدد اکتان بنزین تا 8 اکتان (کیفیت بنزین)

2- کاهش دهنده مصرف سوخت

3- افزایش توان و شتاب موور خودرو

4- کاهش ضربات ناک و لرزش موتور

5- از بردن آلودگی ها و پاکسازی سیستم سوخت رسانی

6- کاهش گاز های گلخانه ای

7- بالا بردن طول عمر کاتالیزور

8- افزایش طول عمر سالم موتور خودرو

مکمل اکتان بوستر چگونه ضربه ی ناک در خودرو را رفع می کند؟

ناک یا  ضربه ناشی از احتراق یک نوع مشکل بسیار رایج در خودرو است که در صورت ادامه داشتن مشکلات جدی در خودرو ایجاد می کند . در بسیاری از مواقع وقتی با سرعت کم یا دنده مرده حرکت می کند و یا مواقعی که در سربالایی ماشینتان حرکت می کند یک نوع صدای تق تق در موتور خودرو تان شنیده می شود .این صدای ایجاد شده را اصطلاحا ناک می گویند .

 

اما ناک چگونه ایجاد می شود ؟ وقتی مخلوط سو خت و هوا قبل از انجام عمل جرقه زنی شمع، منفجر می شوند ، پدیده ی ناک ایجاد می شود. در واقع در پدیده ی ناک احتراق ناقص همراه با کوبش  ایجاد می شود که دلیل اصلی این عامل پایین بودن کیفیت بنزین می باشد. وجود این ایراد در خودرو بعد از مدت کوتاهی باعث سوراخ شدن پیستون می شود.

با اضافه نمودن مکمل اکتان بوستر می توانید از ایجاد پدیده ناک جلوگیری کنید . این مکمل با بالا بردن اکتان بنزین ، مقاومت آن را بالا برده و از احتراق ناقص جلوگیری می کند و اینگونه از ایجاد ضربات ناک در خودرو جلوگیری می کند.

 

چرا خرید مکمل اکتان بوستر یونامکس ؟

اکتان بو ستر یونامکس از جدید ترین مکمل های اکتان بوستر می باشد به همین دلیل فرمول آن جدید تر و سازگارتر با موتور خودرو های امروزی می باشد. در ساخت این مکمل از بیشترین آزمایشات و بررسی ها استفاده شده است و با نظارت کاملا دقیق تولید می شوند . به جرئت می توان گفت مکمل اکتان بوستر یونامکس دارای فرمولی شگفت انگیز می باشد.

چگونه باید از مکمل اکتان بوستر یونامکس استفاده کرد؟

قبل از توضیح نحوه استفاده از اکتان بوستر باید گفت که مکمل اکتان بوستر یونامکس قابل استفاده در تمامی خودرو های بنزینی می باشد . این مکمل را در هر بار سوخت گیری استفاده کنید زیرا همان طور که می دانید این مکمل باعث افزایش اکتان بنزین می شود پس هر بار که سوخت گیری انجام می دهید این مکمل را استفاده نمایید . این مکمل درون قوطی هایی قرار گرفته که روی آن مشخصات اکتان بوستر نوشته شده است و هر قوطی قابل استفاده برای 50 لیتر سوخت می باشند. برای ریختن این مکمل از سر مخصوص آن استفاده کنید تا روی خود نریزید .

اگر بنزین از 50 لیتر بیشتر بود به چه میزان مکمل اکتان بوستر یونامکس را اضافه کنیم؟

برخی از خودرو ها دارای باک بزرگ تری هستند و از 50 لیتر بیشتر بنزین در خود جا می دهند ، در چنین مواقعی به ازای هر10 لیتر سوخت 50 میلی لیتر اکتان بوستر اضافه کنید تا اکتان بوستر بتواند به خوبی سوخت شما را ساپورت کند.

 در هنگام خرید مکمل اکتان بوستر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید مکمل اکتان بوستر مراقب باشید از برند های نا معتبر خریداری نکنید زیرا بی کیفیت بودن این محصولات نه تنها مزیتی ندارد بلکه باعث ایجاد مشکلات جدی در خودرو تان می شود . از اکتان بوستر اصل و برند های معتبر خریداری نمایید.

در هنگام خرید مکمل اکتان بوستر به تاریخ آن دقت کنید و سعی کنید قبل از تمام شدن تاریخ محصول از آن استفاده کنید زیرا در غیر این صورت خاصیت خود را از دست می دهد.

هنگام استفاده مراقب باشید روی دست خود نریزید و به چشمانتان دست نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

خرید اکتان بوستر

خرید اکتان بوستر

وقتی بحث درمورد  بهبود عملکرد خودرو و محافظت از آن در برابر سایش و خرابی زودرس می‌رسد،
karooweb
06 اردیبهشت 1401
مکمل سوخت خودرو

مکمل سوخت خودرو های خارجی لذت رانندگی را به شما هدیه می دهد

مکمل سوخت خودرو هر نوع افزودنی که به مایعات ماشین مانند: بنزین و روغن اضافه می کنیم ،
karooweb
06 اردیبهشت 1401
مکمل بنزین

با مکمل بنزین برند یونامکس بهترین خودت باش

شاید این جمله شما را بیشتر یاد متن های روانشناسی بیندازد اما در هر جایی و از جمله دنیای
karooweb
16 تیر 1401
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader