ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

بهترین مکمل بنزین برای خودرو

karooweb
06 اردیبهشت 1401
زمان مطالعه را وارد کنید دقیقه زمان برای مطالعه
بهترین مکمل بنزین
3.6/5 - (8 امتیاز)

بهترین مکمل بنرزین برای خودرو 

یکی از اجزاء مهم و حساس ماشین، موتور آن می باشد. به همین دلیل سالم نگه داشتن و مراقبت از آن بسیار مهم می باشد.مطمئنا هنگام تحقیق درباره ی روش های مراقبت از موتور خودرو ، و یا هنگام سوخت گیری با پیشنهاد استفاده از بهترین مکمل بنزین روبه رو شده اید. ولی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و یا مطمئن نبودن از مفید بودن و تاثیر گذاشتن مثبت آن ها بر روی موتور خودرو در استفاده از این مکمل ها دچار تردید شده اید.

ما در این مقاله به تعریف بهترین مکمل بنزین برای خودرو و معرفی کردن انواع مکمل ها بنزین می پردازیم.

درسترسی سریع به مطالب

 

بنزین چیست؟

این نوع سوخت که برای اولین بار توسط کشور آلمان با نام بنزین ،نامگذاری شد در واقع نوعی ماده ی مایع می باشد که در پالایشگاه های نفت ، با انجام عمل  تقطیر، در نفت خام بوجود می آید و دارای 4 تا 12 اتم کربن و صدها اتم هیدروکربن (که تعداد بیشتر آن ها از بین می رود) می باشد چگالی بنزین 0/719 است و سوخت مورد نیاز برای حرکت ماشین ها را تولید می کند. در قرن 19، قبل از استفاده ازاین نوع سوخت در موتور های درون سوز، از آن برای کشتن شپش استفاده می شد.

بهترین مکمل بنزین برای خودرو

مکمل بنزین چیست؟

به افزودنی هایی که برای عملکرد مناسبتر و بهتر خودرو استفاده می شوند مکمل بنزین میگویند. مکمل بنزین دارای انواع مختلفی می باشد که هرکدام برای هدفی خاص ساخته شده اند. هیچ مکملی نمیتواند همه خواسته های شما را برآورد سازد و برای هر مورد از عوامل ایجاد شده در خودرو و همچنین نوع خودرو( دیزلی و بنزینی ) باید از مکمل مناسب استفاده کنید. این مکمل ها همراه با بنزین و انواع دیگر سوخت ها استفاده می شوند.

چه عواملی باعث می شود از مکمل های بنزین استفاده کنیم؟

1- پایین بودن کیفیت بنزین

2- وجود آلودگی و رسوبات در قسمت های مختلف خودرو، بعد از مدتی استفاده از خودرو

3- هوا سرد که باعث اختلال در خودرو و ایجاد مشکلاتی در سوخت میشود

4- کاهش قدرت و عملکرد خودرو به دلیل وجود رسوبات و زنگ زدگی و خرابی قطعات

آشنایی با انواع بهترین مکمل بنزین برای خودرو :

·     آشنایی با مکمل تمیز کننده سیستم سوخت:

یکی از انواع مهم و پرطرفدار مکمل های بنزین ، تمیز کننده سیستم سوخت رسانی می باشد. از این نوع مکمل برای پاکسازی و تمیز کردن قسمت های مختلف سیستم سوخت رسانی از هر نوع آلودگی ، مواد زائد و رسوبات استفاده می شود. برخی از این مکمل ها فقط قسمت خاصی از موتور را تمیز می کنند و برخی نیز به پاکسازی تمام قسمت های سیستم سوخت میپردازند. که باتوجه به نیاز خود می توانید از هرکدام از آن ها استفاده کنید.

یکی از مکمل های بسیار با کیفیت و قوی، مکمل تمیز کننده ی سیستم سوخت رسانی یونامکس می باشد. این مکمل به پاک کنندگی تمام قسمت های سیستم سوخت رسانی می پردازد و از هزینه زیاد برای خریدن هر مکمل برای یک قسمت جلوگیری میکند.

مزایای مکمل تمیز کننده سیستم سوخت رسانی یونامکس شامل موارد زیر می باشد:

1-کاهش آلودگی و انتشار گاز های آلاینده

2-کاهش ضربات ناک

3-کاهش لرزش موتور

4-پاکسازی تمام قسمت های سیستم سوخت رسانی و محفظه احتراق

5-کاهش مصرف سوخت

6-پاک سازی باک و پمپ بنزین(درکل تمام قسمت هایی که سوخت از آن عبور می کند)

7-سالم ماندن و افزایش عمر سنسور اکسیژن و کاتالیست اگزوز

8-جلوگیری و از بین بردن زنگ زدگی سیستم سوخت رسانی

9-ایجاد یک لایه برای محافظت از مسیر سوخت رسانی

10-جلوکیری از خفه شدن و پیش آمدن مشکلات احتراق سوخت

 

بهترین مکمل بنزین برای خودرو

  آشنایی با بهترین مکمل بنزین برای خودرو مکمل اکتان بوستر:

یکی دیگر از مکمل های بنزین، اکتان بوستر است که باعث افزایش کیفیت یا همان عددا کتان بنزین می شود و امروز بسیار مورد استفاده مردم قرار می گیرد .اکتان بوسترها علاوه بر اینکه باعث افزایش عدد اکتان بنزین می شوند بلکه بر روی عواملی مانند:1-کاهش مصرف سوخت 2- کاهش گازهای آلاینده و گلخانه ای 3- افزایش توان خودرو، تاثیر گذارمی باشند.

یکی از قوی ترین و معتبر ترین برند های اکتان بوستر، اکتان بوستر یونامکس است. اکتان بوستر یونامکس یکی از بهترین مکمل بنزین برای خودرو و انواع بنزین ها قابل استفاده است و کیفیت بنزین را بطور چشم گیری افزایش میدهد.

 

مزایای استفاده از اکتان بوستر شامل موارد زیر می باشد :

1-کاهش گازهای آلاینده

2- تمیز کردن موتور و سیلندر

3- افزایش قدرت شتاب در خودرو

4- کاهش لرزش موتور و ظربات ناک

5- افزایش کیفیت بنزین تا 8 اکتان

6- کاهش مصرف سوخت مورد استفاده خودرو

· بهترین مکمل بنزین برای خودرو آشنایی با مکمل روان کننده ها:

موتور خودروها بعد از مدتی کار و استفاده دچار آلودگی و رسوبات میشوند. روان کننده ها این آلودگی ها را در داخل موتور از بین می برند و داخل انژکتور هم به عنوان روان کننده استفاده می شوند. و اینگونه از فرسودگی اجزای مختلف موتور جلوگیر می کند.

·  بهترین مکمل بنزین برای خودرو : آشنایی با مکمل ضد یخ:

همه افراد که دارای خودرو می باشند مطمئنا در فصل سرما از این نوع مکمل استفاده کرده اند. مکمل ضد یخ همانگونه که از نامش هم مشخص است در سرما و فصل زمستان از یخ زدن بنزین در مخزنش می شود.

· بهترین مکمل بنزین برای خودرو : آشنایی با مکمل ضد ژل:

یکی دیگر از مشکلاتی که در سرما و فصل زمستان برای گازوئیل به وجود می آید و باعث آسیب رساندن به موتور خودرو می شود این است که در هوای سرد، گازوئیل به شکل ژل مانند تبدیل می شود. از مکمل ضد ژل میتوان برای جلوگیری از پیش آمدن این حالت و همچنین کمک کردن به استارت و روشن شدن خودرو در هوای سرد استفاده کرد.

· بهترین مکمل بنزین برای خودرو : آشنایی با مکمل تثبیت کننده سوخت:

مکمل تثبیت کننده سوخت یا Fuel Stabilizer نوعی مکمل می باشد که از بخار و تجزیه شدن سوخت جلوگیری می کند و همچنین مانع پایین آمدن کیفیت سوخت می شود.در واقع وقتی سوخت به مدت طولانی، بدون استفاده باقی بماند کیفیت آن پایین می آید و شروع به بخار شدن می کند که با اضافه کردن این مکمل به بنزین می توان از این عامل جلوگیری کرد.

· بهترین مکمل بنزین برای خودرو :  آشنایی با مکمل انژکتورشوی:

در سیستم های انژکتوری بعد از مدتی استفاده از خودرو، سوزن های انژکتور دچار آلودگی می شوند واین عامل باعث عملکرد ناقص سیستم سوخت رسانی رسانی می شود . مکمل انژکتور شوی دارای PEA(پلی اتر آمین) است و پس از استفاده از آن، تمام سوزن های پاشش از هر نوع آلودگی پاک می شوند و عملکرد سوخت رسانی به درستی انجام می گیرد.

·بهترین مکمل بنزین برای خودرو : آشنایی با مکمل اکسیژن دار:

مکمل اکسیژن دار یا Oxygenate همانطور هم که از اسمش مشخص است دارای اکسیژن در محلول خود می باشد .این اکسیژن باعث کاهش میزان دود و گاز های مضر در خودرو می شود.

·بهترین مکمل بنزین برای خودرو : آشنایی با مکمل ضد ناک زدن:

این مکمل باعث احتراق بموقع سوخت می شود و از ناک زدن یا همان Antiknock  جلوگیری می کند.

· بهترین مکمل بنزین برای خودرو : آشنایی با مکمل ضد خورندگی :

مکمل ضد خورندگی یا Corrosion Inhibitor  از خورندگی فلزات در خودرو جلوگیری می کند.

برای خرید مکمل بنزین

مزایای استفاده از بهترین مکمل بنزین برای خودرو :

·         افزایش کیفیت سوخت:

امروزه با توجه به این که کیفیت سوخت پایین می باشد و علاوه بر آن با ورود سوخت به سیستم سوخت رسانی و عبور آن از جاهای مختلف خودرو، بنزین دچار آلودگی می شود و یا سوخت خودرو بخار می شود این عوامل باعث کم تر شدن کیفیت سوخت می شود ولی برای جبران این کاهش کیفیت می توان از مکمل های بنزین استفاده کرد.

·      کاهش گاز های آلاینده و کربن:

بسیاری از مکمل های بنزین باعث کاهش گاز های آلاینده و کربن در داخل سوخت می شوند و این نه تنها برای خودرو مفید است بلکه از آسیب رسیدن به محیط زیست نیز جلوگیری میکند.

·     افزایش توان و شتاب خودرو:

وقتی مکمل های بنزین به کیفیت سوخت و عملکرد بهتر موتور کمک می کنند پس مطمئنا این عوامل باعث افزایش توان و شتاب بیشتر خودرو نیز می شود و شتاب خودرو را به روز های اول برمی گرداند.

·    رفع مشکل خاموش شدن موتور خودرو:

آلودگی های موجود در خودرو باعث ایجاد اختلال و ضعف در عملکرد موتور خودرو می شود . که گاهی این عامل باعث خاموش شدن نگهانی خودرو می شود. ولی مکمل های بنزینی تمام قسمت ها را پاک کرده و اختلال در عملکرد خودرو را بطور کل از بین می برد.

·     عملکرد بهتر خودرو:

با رفع مشکلات و آلودگی های موجود در خودرو ، عملکرد خودرو بسیار بهتر و حتی به اوایل کار خود باز می گردد. در واقع این مکمل ها با از بین بردن مشکلات بوجود آمده باعث عملکرد دقیق موتور خودرو می شودند

چگونه بهترین مکمل بنزین برای خودرو خود را انتخاب کنیم؟

برای هر خودرویی نوعی مکمل بنزینی مناسب می باشد. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل بنزین برای خودرو خود انتخاب کنید باید تمام مشخصات موتورو خود و عدد اکتان مناسب برای آن را بدانید و طبق آن مشخصات به انتخاب مکمل بنزینی پرداخت.

برای خرید بهترین مکمل بنزین برای خودرو باید به چه مواردی توجه کرد؟

1- تاریخ انقضاء مکمل بنزین:

در هنگام خرید هر نوع مکمل بنرینی  به تاریخ انقضاء آن توجه کنید بخصوص در مواقعی که چند عدد از آن ها را خرید می کنید تا بعدا استفاده کنید. مکمل هایی که تاریخ انقضاء آن گذشته باشد کیفیت خود را از دست می دهند و نه تنها برای خودرو شما مناسب نیستند بلکه باعث ایجاد مشکل در خودرو میشوند

2- برند مکمل های بنزین:

برخی از برند ها دارای کیفیت مناسب نمی باشند. در برخی از موارد افراد به دلیل پایین بودن قیمت مکمل بنزین و یا نا آگاهی و… به خرید مکمل از یک برند بی کیفیت می پردازند که این عامل نیز به خودرو و عملکرد آن آسیب می رساند. پس هنگام خرید مکمل های بنزین با اطلاعات کافی به انتخاب آن ها بپردازید.

3- داشتن برچسب  EPA:

این برچسب نشان می دهد که مکمل سوخت باعث تولید گاز آلاینده در محیط اطراف نمی شود و از نظر سازمان حفاظت از محیط زیست مورد تایید است.

4- نظر افراد که از آن برند استفاده کرده اند:

مطمئنا یکی از بهترین و مناسب ترین عواملی که میتوانید در خریدتان مدنظر قرار دهید نظر افرادی که قبلا از آن محصول استفاده کرده اند می باشد . همه افراد بدنبال بهترین ها می باشند.

5- با موتور خودرو شما سازگار باشد:

موتور های خودرو دارای انواع دارای 2 نوع دیزلی و بنزینی می باشد . با توجه به نوع موتور باید بهترین مکمل بنزین را انتخاب کنید. بسیاری از مکمل هایی که در موتور بنزینی استفاده می شود برای موتور دیزلی مناسب نیستند.

 

در هنگام استفاده از مکمل ها مواظب باشید روی دست خود نریزید و یا با چشم و صورتتان تماس پیدا نکند. چون همه آنها دارای مواد شیمیایی می باشد و باعث آسیب رساندن به شما می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مکمل بنزین

مکمل بنزین بهترین اتفاقات را برای خودرو شما رقم می زند

همه چیز در مورد مکمل بنزین مکمل بنزین چیست؟ از کجا آمده؟ مصرف آن برای چه خودروهای است؟
karooweb
11 اردیبهشت 1401
اکتان-octane

اگر انتظار دارید خودرویتان عملکرد بهتری داشته باشد بنزین با اکتان بالا را فراموش نکنید

همیشه ما از اکتان، مکمل ها بنزین و اکتان بوستر چیزهای زیادی شنیده و می شنویم و بابت این
karooweb
28 اردیبهشت 1401
تشخیص آب در بنزین

0 تا 100 تشخیص آب در بنزین و راه حل آن ؟

آب در بنزین یک مشکل اساسی است . برای بفهمید آیا بنزین شما آب دارد یا نه، می‌توانید از
karooweb
06 مرداد 1402
فیلدهای قابل نمایش را انتخاب کنید. بقیه فیلد ها مخفی خواهند شد
  • تصویر
  • کد محصول
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • دسترسی
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • ویژگی ها
  • فیلد دلخواه
مقایسه
preloader